Decathlon scoort aan zee

Profspelers en jeugdploegen van KV Oostende voortaan aan de aftrap in Kipsta-outfit

Nog maar een maand geleden opende Decathlon zijn eerste winkel aan de kust… om vandaag de samenwerking aan te kondigen met KV Oostende. De sportketen zal, via zijn voetbalmerk Kipsta, de volgende twee seizoenen de wedstrijdoutfits leveren voor zowel de professionele voetbalspelers als alle leeftijdscategorieën in de jeugdploegen.

Decathlon, sterk in de technische ontwikkeling van zijn producten, heeft de krachten gebundeld met KV Oostende. Meteen een primeur voor de sportketen die zich voor het eerst in ons land in het professionele voetbal rolt. De samenwerking lag voor de hand omdat beide spelers dezelfde sportieve waarden delen, vertelt Salim Bennis, verantwoordelijke voetbal bij Decathlon: "KV Oostende omvat alle leeftijdscategorieën op nationaal, provinciaal en gewestelijk niveau. Ook houden ze geen instapselecties, zoals bij de meeste professionele clubs wel het geval is. Elk kind of elke jongere die bij KVO wil spelen, is welkom in de club. Die visie sluit aan bij de filosofie die wij als sportketen al lang promoten: sport toegankelijk maken voor iedereen. Samen met KVO verdedigen we dezelfde waarden van solidariteit, vrijgevigheid, toegankelijkheid en familie." Kipsta onderscheidt zich als benchmarkmerk dat ook wordt onderschreven door professionele atleten. Decathlon zal niet alleen de wedstrijdshirts, -shorts en -sokken voor de profs voorzien, maar ook voor de jeugdploegen. Vincenzo Verhoeven, bij Decathlon verantwoordelijk voor de clubmarkt in België: “Dit partnership bewijst dat de kwaliteit van onze Kipsta-producten bij de betere hoort. De KVO-spelers zullen in outfits spelen die voor iedereen toegankelijk zijn, via onze winkels of website. Wie gepassioneerd is door voetbal – of het nu om een recreatievoetballer gaat of een club in een lagere reeks – kan dus met precies hetzelfde materiaal voetballen als profspelers in eerste klasse. Bovendien houden we bij Decathlon vast aan heel toegankelijke prijzen. Als technische partner zetten we in op co-creatie en interactie met de eerste ploeg, maar ondersteunen we ook de jeugdploegen en zelfs de fans om onze producten nog meer af te stemmen op alle voetballers en voetballiefhebbers.”

Wie nieuwe uitrusting zegt, zegt nieuw shirt. De designers van Decathlon zijn volop bezig met het ontwerp voor de kustboys. In de loop van juli krijgen de supporters de nieuwe wedstrijdoutfit te zien.

Geert Vergauwe, Sales Director KVO: “Decathlon opende nog maar net een nieuwe vestiging in Oostende, dus qua frisse, lokale verankering kan dit partnership tellen. We zijn verheugd dat Decathlon meewandelt op onze ‘Route 31’. Aanvoerder Kevin Vandendriessche legde alvast zijn fysieke testen af in de Kipsta-kledij en was zeer te spreken over de kwaliteit én de look ervan.” ​ 

Uiteraard zal de nieuwe wedstrijdoutfit ook online bij Decathlon verkrijgbaar zijn en in de nieuwe winkel in Oostende, aan de Torhoutsesteenweg. Deze eerste Decathlon-vestiging aan de Belgische kust is trouwens goed gestart, ondanks de uitzonderlijke omstandigheden vandaag.

Over Decathlon
Decathlon België maakt deel uit van de Franse sportketen Decathlon, die in 1976 werd opgericht met als missie ‘sport toegankelijk maken voor iedereen’. Trouw aan dat principe van betaalbare sport, ontwikkelt en verkoopt Decathlon sportartikelen van bekende merken en eigen merken (Kipsta, Aptonia, Artengo, B'TWIN, Caperlan, Domyos, Fouganza, Geologic, Geonaute, Inesis, Kalenji, Nabaiji, Newfeel, Orao, Oxelo, Quechua, Simond, Solognac, Tribord, Wed'ze). De Decathlon-keten is sinds 1997 actief in België en telt vandaag 36 vestigingen en een logistiek centrum.

Voor meer info
RCA I Kirsten Van de Werf I +32 492 12 77 54 I [email protected] I www.rcapress.be