Kleinste Decathlon blikt groots terug

Pop-up in Waasland Shopping Center trok ruim 100.000 bezoekers in minder dan een jaar

Met een oppervlakte van 550 m2 opende Decathlon eind mei 2017 zijn kleinste winkel in Waasland Shopping Center in Sint-Niklaas. Een jaar later, op zaterdag 21 april, sluit de pop-up definitief zijn deuren. De 7 medewerkers behouden hun job, in een andere Decathlon-vestiging wel. “Deze pop-up was onze allereerste winkel in een Belgisch shoppingcenter. En blijkbaar weten heel wat mensen een sportieve stop tijdens het shoppen te smaken. Een interessante oefening voor de toekomst”, vertelt expansieverantwoordelijke Lindsay Van Geersom. 

Meer dan 100.000 bezoekers vonden in het drukbezochte Waasland Shopping Center al de weg naar de pop-up van Decathlon. De winkel is bescheiden van oppervlakte – 7 keer zo klein in vergelijking met een standaardvestiging van zo’n 4.000 m2 – maar biedt toch artikelen uit 30 sporttakken aan. 

Lindsay Van Geersom, Development Manager Decathlon Belgium: “Dat is nog altijd minder dan de meeste winkels van onze keten, die ruim 70 sporten dekken. Maar het volledige aanbod kan je wel snel en gemakkelijk bestellen via de digitale schermen in de winkel. Deze pop-up heeft ons alvast uitgedaagd én geïnspireerd om onze digitale beleving verder uit te bouwen in de toekomst. Dat zie je al in de nieuwe stadssportwinkel – recent geopend in The Mint in Brussel – en kunnen klanten straks ook ervaren in onze nieuwe vestigingen in Lier en Lommel. We blikken tevreden terug op dit geslaagde pop-upverhaal dat mogelijk was door een gunstig huurregime en werken aan een definitieve vestiging in het Waasland.”

De pop-up ging eind mei 2017 van start als proefproject voor een jaar. De 7 medewerkers kregen een contract van onbepaalde duur en kunnen straks, na de sluitingsdag op 21 april, in een andere Decathlon-vestiging terecht. De dichtstbijzijnde winkels bevinden zich in Antwerpen, Schelle, Lochristi en Gent.

Over Decathlon
Decathlon Belgium maakt deel uit van de Franse groep Decathlon, gestart in 1976, met als missie sporten toegankelijk maken voor zoveel mogelijk mensen. Onder de noemer ‘betaalbaar sporten’ ontwikkelt en commercialiseert Decathlon sportartikelen van bekende merken en eigen labels (Aptonia, Artengo, B’Twin, Caperlan, Domyos, Fouganza, Geologic, Geonaute, Inesis, Kalenji, Kipsta, Nabaji, Newfeel, Orao, Oxelo, Quechua, Simond, Solognac, Tribord, Wed’ze).

Sinds 1997 is Decathlon in België actief. Vandaag telt de keten 29 verkooppunten en 1 logistiek centrum in België, goed voor een tewerkstelling van ruim 3.000 medewerkers. Wereldwijd stelt Decathlon 100.000 mensen tewerk in 1.000 winkels in 35 landen, goed voor een jaaromzet van circa 10 miljard euro.

Voor meer info

Decathlon I Lindsay Van Geersom ​
[email protected] I 0477 62 67 84 I www.decathlon.be

RCA PR I Beatrijs Wouters
[email protected] I +32 11 590 590 I www.rcapress.be