Kleinste Decathlon van België geopend in Waasland Shopping Center
Voor de eerste keer een Decathlon in een winkelcentrum
Sint-Niklaas, 31 mei 2017 – Decathlon opende vandaag als 28ste winkel een pop-up store in het Waasland Shopping Center, op een oppervlakte van 550 vierkante meter. Dat maakt van de winkel de kleinste Decathlon van België. Tegelijk is die winkel een test voor de toekomst, want de kans bestaat dat er meer kleine Decathlons zullen bijkomen.
Eerste pocket Decathlon
Decathlon België is een sportbedrijf in volle groei. Dat bewijst de groep vandaag met een nieuwe en voor het eerst compacte Decathlon die opent in het Waasland Shopping Center. Op slechts 550 vierkante meter worden een 30-tal verschillende sporten aangeboden – helemaal anders dan het reguliere Decathlon-model dat 65 sporten aanbiedt op zo’n 4.000 vierkante meter. Tegelijk zorgt de pop-up voor een nieuwe dynamiek. “Voor mij moet de winkel permanent leven,” vertelt store manager Louis Vercruysse. “Een klant die ons bezoekt en enkele weken later terugkomt, mag niet telkens dezelfde beleving ervaren. We moeten korter op de bal spelen en zorgen dat onze winkel gericht is op sporten die op dat moment belangrijk zijn.”
Combinatie van fysiek en digitaal
De nieuwe Decathlon in het Waasland Shopping Center biedt voor 100% de eigen merken aan, zoals Domyos, Kalenji en Nabaji. Maar naast sportproducten zullen bezoekers ook handige schermen terugvinden in de winkel. Daarmee wil Decathlon op een interactieve manier over zijn DNA communiceren. Tom Goossens, collega-store manager: “We proberen echt ons verhaal te vertellen in de winkel. We spreken immers klanten aan die ons misschien nog niet (goed) kennen. Waasland Shopping Center heeft zo’n 6.300.000 bezoekers per jaar, daar zitten zeker nieuwe klanten voor ons bij. En zij krijgen alle informatie die ze nodig hebben, op een dynamische manier aangereikt.”
Test voor de toekomst
Met de tijdelijke winkel in het Waasland Shopping Center wil Decathlon onderzoeken of een kleine winkeloppervlakte in een winkelcentrum past binnen het bestaande businessmodel, dat normaliter zelfstandig werkt op grotere oppervlaktes. De kans bestaat immers dat het concept uitvloeit in een permanente vestiging in het Shopping Center of wordt uitgerold in andere steden. De pop-up in het Waasland Shopping Center zal alleszins openblijven tot eind april 2018.
Over Decathlon
Decathlon Belgium maakt deel uit van de Groep Decathlon met als missie ‘Wij maken sporten toegankelijk voor zoveel mogelijk mensen’. Onder de noemer ‘betaalbaar sporten’ produceert en commercialiseert Decathlon sportartikelen met eigen merken zoals Quechua, Tribord, Inesis en Kipsta. Sinds 1997 is Decathlon in België actief. De eerste winkel werd geopend in Antwerpen. Vandaag telt de keten 28 verkooppunten en 1 logistiek centrum in België, goed voor een tewerkstelling van ruim 2.700 medewerkers.
Voor meer info
Store manager Louis Vercruysse – louis.vercruysse@decathlon.com - 0495 36 85 72
Store manager Tom Goossens – tom.goossens@decathlon.com - 0473 73 15 23