Decathlon lanceert Back Friday

Vergeet Black Friday. Decathlon transformeert de hoogmis van de massaconsumptie in 4 ecologisch verantwoorde dagen waarin hergebruik en recyclage centraal staan.

Van 25 tot en met 28 november organiseert Decathlon Back Friday – met één letter minder maar drie dagen meer! Vier dagen lang draagt het bekende merk van sportartikelen zijn steentje bij aan een groenere, meer leefbare planeet.

Vier dagen lang staan hergebruik en recyclage centraal. Hoe? Het antwoord vernemen we uit de mond van Arnaud De Coster, hoofd Second Life Retail: "Terwijl het huidige consumptiepatroon hoofdzakelijk gericht is op kortetermijngebruik en het kopen van een nieuw product in plaats van het oude te herstellen, willen we het hergebruik van producten stimuleren, zoals we dat doen met ons ‘Second Life’ initiatief.”

Concreet biedt Decathlon je aan om je oude sportgerief (van eender welk merk) van 25 tot en met 28 november terug te nemen en je er aankoopbons en punten op je Decathlon-kaart voor in de plaats te geven. Die producten worden dan hersteld en opnieuw verkocht tegen voordeelprijzen, met één jaar garantie.

Als je sportartikelen onbruikbaar zijn, stuurt de keten het materiaal zelf naar een recyclingcentrum en ontvang je toch nog punten op je Decathlon-kaart.

Het initiatief kadert in de ecologische transitie die Decathlon enkele jaren geleden heeft ingezet.


Over Decathlon

In de grote sportwinkelketen Decathlon ligt de focus op sport toegankelijk maken met scherpe prijzen en een ruim aanbod voor zowel beginnende as ervaren sporters. Decathlon biedt eigen huismerken of ‘passiemerken’ aan zoals Quechua, b'Twin, Kipsta of Tribord, maar ook andere internationale topmerken. Vandaag heeft Decathlon winkels in 69 landen. Decathlon België telt bijna 3.000 medewerkers. Wereldwijd wordt een omzet gerealiseerd van zo’n 12,4 miljard euro (2019).

Meer info

RCA I Jan Van der Cruysse I [email protected] I 0490 57 33 88 I www.rcapress.be