Primeur: Decathlon gaat de markt op
Het gaat dan wel de goede kant uit met de Corona-cijfers, toch twijfelt een deel van de bevolking nog altijd om grotere winkels te bezoeken. Om deze mensen te bereiken, pakt Decathlon uit met een primeur: het trekt vanaf maandag 22 juni de lokale markt op — in afgeslankte versie, weliswaar.
Het Corona-virus zit inmiddels stevig in een houdgreep. Toch blijkt uit onderzoek dat 15% van de mensen het nog niet aandurft om te shoppen in de grotere winkels. “Het is onze missie om sport toegankelijk te maken voor iedereen”, zegt Mathieu Renier van Decathlon. “Zeker in deze Corona-tijden is het extra belangrijk dat we sport dichter bij de mensen brengen.”
Decamobiel door de straten
Om deze missie kracht bij te zetten, lanceert de sportwinkelketen de Decamobiel: een mobiele mini-Decathlon die zal deelnemen aan lokale markten doorheen heel Vlaanderen. Klanten kunnen aan deze omgebouwde mobiel allerlei sportartikelen testen, kopen of zelfs bestellen voor levering aan huis. Zodra het is toegestaan, kunnen ze er ook genieten van een gezonde smoothie. Bovendien kunnen voorbijgangers er zelf hun fiets herstellen met het aangeboden materiaal.
Na de markt zal de Decamobiel volgens het gekende ijskar-principe — inclusief herkenbare jingle — kriskras doorheen de straten rijden. Klanten kunnen ook dan artikelen proberen en eerdere bestellingen oppikken. Hebben ze zich bedacht over hun aankoop op de markt? Dan mogen ze dit alsnog ruilen.
De winkelbeleving bij jouw thuis
Met deze lokale actie op de markten toont Decathlon aan dat online shoppen zeker een leuke aanvulling is op fysiek winkelen. Toch kan het nooit die echte winkelbeleving vervangen, waarbij de klant al zijn zintuigen inzet tijdens het winkelen.
Je vindt de Decamobiel een eerste keer op de lokale markt in Schelle op 22 juni. Daarna volgen Kontich (27/06) en Zandhoven (30/07). Het concept zal vervolgens versneld worden uitgerold tijdens de volgende maanden in geïnteresseerde gemeentes.
Over Decathlon
In de grote sportwinkelketen Decathlon ligt de focus op sport toegankelijk maken met scherpe prijzen en een ruim aanbod voor zowel beginnende als ervaren sporters. Decathlon biedt eigen huismerken of ‘passiemerken’ aan zoals Quechua, b-twin, Kipsta of Tribord, maar ook andere internationale topmerken. Vandaag heeft Decathlon winkels in 69 landen. Decathlon België telt bijna 3.000 medewerkers. Wereldwijd wordt een omzet gerealiseerd van zo’n 12,4 miljard euro (2019).
Voor meer info
RCA I Kirsten Van de Werf I kirsten@rca.be I 011 590 590 I 0492 12 77 54 I www.rcapress.be
Decathlon I Mathieu Renier I mathieu.renier@decathlon.com I 0472 44 27 12