Steve Darcis technisch partner Decathlon

Toptenniser lanceert eigen ontworpen Artengo TR 900 in Decathlon Alleur

De bekende Belgische tennisser Steve Darcis zal voortaan elke ATP-match en iedere wedstrijd met de nationale ploeg met de Artengo TR 900 spelen. Dat tennisracket is het resultaat van een technische samenwerking tussen de speler en Decathlon, de eigenaar van het merk Artengo. Steve Darcis is, na de Oostenrijker Oliver Marach, de tweede profspeler die voor Artengo kiest. Voor de lancering van het raket tenniste Steve Darcis met enkele kinderen in de Decathlon van Alleur.

Steve Darcis, die heel wat ervaring heeft op het hoogste tennisniveau, werd betrokken bij het ontwerp van het racket. Als technisch partner hielp hij bij de ontwikkeling en technische verbetering van de Artengo-producten om de tennissport toegankelijker te maken voor iedereen. Darcis werkt ook mee aan de ontwikkeling van het toekomstige “expert-gamma” van het merk.

“Ik ben er trots op dat ik de eerste speler ben in het enkelspel die de TR 900 ARTENGO gebruikt en dat ik mag meewerken aan toekomstige producten van het merk”, vertelt Darcis, die vorig jaar nog in de finale van de Davis Cup aantrad. Darcis kiest voor het TR 900 racket vanwege de kracht, de stabiliteit bij impact, de Spin Concept-technologie* voor betere effectballen en het opperste comfort van de Soft Feel-technologie. “Het gevoel zit goed. Ik voel de kracht en vooral de controle die ik miste bij mijn vorig racket. Vroeger ontsnapte de bal veel te gemakkelijk. Nu niet meer, dus ik ben heel blij met mijn nieuw racket!”, aldus Darcis.

Op zaterdag 21 april werd het door Darcis ontworpen raket officieel gelanceerd. Voor deze feestelijke gelegenheid organiseerde Decathlon Alleur een meet & greet met de Belgische tennisser. De aanwezige kinderen kregen de unieke kans om een balletje te slaan met de finalist van de Davis Cup.

Het tennisracket TR 900 is exclusief verkrijgbaar in de winkels en de webshop van Decathlon voor € 80. Ook de kledij en schoenen van de topspeler zijn er te koop. De tennisproducten van Artengo zijn trouwens beschikbaar in drie categorieën, afhankelijk van het niveau van de speler: beginner, gevorderd en expert. In 2018 wordt het productaanbod voor experts in de reeksen 2 en 3 uitgebreid met rackets voor elk speltype (veelzijdigheid, kracht en precisie).

* Ter hoogte van de oogjes van het racket bevordert de elasticiteit van de snaren de impact van de bal en dus het effect dat op de bal wordt gezet.

Over Decathlon:

Decathlon België behoort tot de Franse groep Decathlon, die in 1976 werd opgericht en als doel heeft om “zoveel mogelijk mensen te laten kennismaken met het plezier en de weldaden van sporten”. In de geest van zijn principe van “betaalbaar sporten” ontwikkelt en verkoopt Decathlon sportartikelen van bekende en eigen merken (Aptonia, Artengo, B’TWIN, Caperlan, Domyos, Fouganza, Geologic, Geonaute, Inesis, Kalenji, Kipsta, Nabaiji, Newfeel, Orao, Oxelo, Quechua, Simond, Solognac, Tribord, Wed’ze). De Decathlon-keten is sinds 1997 actief in België en telt er momenteel 28 verkooppunten en een logistiek centrum, waar samen ruim 3.000 mensen werken. Wereldwijd stelt Decathlon 100.000 mensen tewerk in 1.000 winkels verdeeld over 35 landen. Het haalt jaarlijks een omzet van ca. 10 miljard euro.